Essent Thuis app / Nsure energielezer

  • Page 1 Copy 2 Gas en stroom
  • Page 1 Copy 2 Realtime stroomverbruik bekijken
  • Page 1 Copy 2 Verwarming op afstand bedienen
  • Page 1 Copy 2 Gegevens bekijken via telefoon of tablet
Website Essent Thuis app Page 1 Of bekijk specificaties
Page 1

Specificaties

Essent Thuis app meet je gas- en stroomverbruik. Je kunt de gegevens bekijken via je telefoon en tablet. Essent Thuis app laat jouw realtime stroomverbruik zien (hoeveel verbruik je op dit moment). Hoe vaak je gasverbruik wordt gemeten, hangt af van jouw gasmeter. In een grafiek kun je jouw energieverbruik per kwartier, uur, dag, week, maand of jaar zien. Elektriciteit kun je ook per seconde, minuut en kwartier zien.

Deze functies heeft Essent Thuis app wel/niet:

  • Stroomverbruik realtime bekijken: ja
  • Gasverbruik realtime bekijken: nee
  • Grafiek met verbruik per kwartier, uur, dag, week, maand of jaar.
  • Elektriciteit ook per seconde en minuut
  • Beeldscherm aan de muur: nee
  • Je verbruik vergelijken met dat van anderen: nee
  • Periodes met elkaar vergelijken: nee
  • Zelf streefverbruik instellen: nee
  • Losse apparaten meten: nee
  • Thermostaatfunctie: ja (in combinatie met slimme thermostaat van Honeywell of Nest)
  • Bespaartips ontvangen: nee

Als je een met slimme thermostaat van Honeywell of Nest hebt, kun je met de Essent Thuis app je verwarming op afstand bedienen.

Als je zonnepanelen met een omvormer van het merk SolarEdge hebt, kun je ook de opbrengst van je zonnepanelen meten.

Onafhankelijk van energiebedrijf

Je kunt de Essent Thuis app bij elke energieleverancier gebruiken. Je kunt als niet-klant van Essent de energielezer bestellen. Je kunt een eigen Thuis app account maken, waarna de energielezer gekoppeld kan worden. Als je overstapt naar een andere energieleverancier, blijven je gegevens behouden.

Essent Thuis app werkt met een klein apparaatje (Nsure-energielezer) dat je met een kabel aansluit op de P1-poort van je slimme meter. Het apparaatje wordt via wifi verbonden met je internetrouter. Na installatie van de app kun je energieverbruik volgen op je smartphone en tablet.

Wat heb je verder nodig?

  • Bij slimme meters die voor 2015 geplaatst zijn, is een losse voeding en stopcontact in de meterkast nodig. De losse voeding kun je gratis bij de Essent Webshop aanvragen.

Zonnepanelen meten

Als je zonnepanelen met een omvormer van het merk SolarEdge hebt, kun je met de De Essent Thuis app ook de opbrengst van je zonnepanelen meten. Je moet daarvoor de SolarEdge API code invoeren in de app. Van andere omvormers kun je opbrengst van je zonnepalen niet apart meten. Dan krijg je geen goed inzicht in het stroomverbruik van je apparaten en de opbrengst van je zonnepanelen. De Essent Thuis App toont wel de teruggeleverde stroom aan het elektriciteitsnet.

Onderdelen Euro's
Basispakket (Nsure-energielezer en aansluitkabels) € 49,-
Abonnement Geen
  • Je verbruiksgegevens worden via internet doorgestuurd naar een server. Je kunt jouw gegevens bekijken via een app op je smartphone.
  • Je ontvangt geen aanbiedingen van andere producten of diensten.
  • Het privacy statement staat in de gebruikersvoorwaarden, die je kunt lezen bij installatie van de app.
  • Met de Essent Thuis app kun je ook meerdere slimme thermostaten en slimme LED lampen bedienen.
  • Een energie budget coach laat zien hoeveel energie je per week, maand en jaar te besteden hebt aan de hand van je termijnbedrag. Zo krijg je een goed beeld of je aan het eind van het jaar moet bijbetalen of geld terug ontvangt. 
  • De Essent Thuis app is geschikt voor alle slimme meters.
  • Je kunt het niet gebruiken met traditionele meters.

Bekijk de introductievideo van de Essent Thuis app

Reviews

Heb je ervaring met dit product? Laat andere weten wat je er van vindt.

Wybren

28-03-2020
  • Overzichtelijkheid
  • Gebruiksgemak
  • Installatiegemak
  • Service
  • Review

Het zou een fanstastisch dingetje moeten zijn,als het werkt natuurlijk. De eerste heb ik gehad vanaf 30 Augustus 2019 tot en met begin december 2019,en heeft nooit gewerkt.De helpdesk van Essent loog je van alles en nog wat voor,waar het aan kon liggen,en wat ik fout deed. Uiteindelijk mocht ik hem terug sturen. Daarop kwam nummer 2. Heeft circa 2 en halve maand gewerkt,en stopte er ineens midden in de nacht mee. Niet meer connectbaar te krijgen. Het ding is gewoon een waardeloos prullaria van 49 euro.Weggegooid geld. Het zegt al genoeg toch,dat Essent met de verkoop van dat ding op 1 oktober 2019 is gestopt? Heb nu een Plugwise.Onafhankelijk,en werkt uit de kunst. Nooit meer Provider afhankelijk rotzooi,want je provider naait je een oor aan. Zij weten wat de schadepost is,en willen dat zo laag mogelijk houden,en dat doen ze door je ruim 3 maanden aan het lintje te houden met oplossingen,die geen oplossingen blijken te zijn.

frank

19-03-2020
  • Overzichtelijkheid
  • Gebruiksgemak
  • Installatiegemak
  • Service
  • Review

essent doet haar best om het voor elkaar te krijgen heb inmiddels 3 van die dingen gehad die niet of nauwelijks werken. Net weer een dame aan de lijn gehad die er niets van snapt maar nr 4 maar opgestuurd heeft. de thuisapp waarmee je ondersteuning krijgt die werkt niet meer en dat weten zij niet eens!!!!

Luc

03-01-2020
  • Overzichtelijkheid
  • Gebruiksgemak
  • Installatiegemak
  • Service
  • Review

In het begin erg veel problemen mee gehad met het koppelen, het werk nu goed al 1,5 jaar zonder problemen. ben in het begin erg goed geholpen door de klanten service. ik ben er blij mee.

Maarten

17-12-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Gebruiksgemak
  • Installatiegemak
  • Service
  • Review

Ik zie alleen negatieve zooi hier. Ben er zelfs blij mee. Werkt goed en geeft goed inzicht in verbruik.

Wiebren Kerkstra

06-12-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Gebruiksgemak
  • Installatiegemak
  • Service
  • Review

In één woord , waardeloos. Ben als sinds 1 September bezig om dat ding gekoppeld te krijgen. Eerst komen ze met een lulverhaal ,omdat je ( nog ) geen klant bent ,wil dat niet. Ik las toch dat als je geen klant , dat het ook kon. Nu ik klant ben sinds 1 November (via VEH collectief ) werkt het ook niet. Veel excuses hier en excuses daar ,en advies ,dingetje terug sturen voor ruiling met een ander. Opgestuurd de 23ste November j.l. ,duurde een dikke week voordat ik de "nieuwe" heb (4 December j.l.) ,blijkt het een door eennandercteruggestuurd exemplaar te zijn,want het is gekoppeld aan een ander account. Ben daar vanaf 4 December 2019 ,nu al de derde mail verstuurd,mee bezig om dat veranderd verkrijgen,maar drie klootzakken reageren niet. De dongle zijn al sinds begin september niet meer leverbaar bij Essent wegens problemen met dat ding. En de bestaande klanten , zoals mij ,daar modderen ze maar steeds mee door. Dus mensen,schaf iets beters aan,en laat die rommel van Essent maar voor wat het is,want het is niet ,wat men beweerd dat het is. Prullaria van de bovenste plank,en de hun helpdesk stelde geen hol voor.

Kreuger

05-12-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Gebruiksgemak
  • Installatiegemak
  • Service
  • Review

Belachelijk dat als je al jaren bij Essent zit zelf de meter moet bekostigen

Rob Thissen

20-11-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Gebruiksgemak
  • Installatiegemak
  • Service
  • Review

De NSure is (tijdelijk?) niet meer leverbaar in de Essent webshop.

Harry de Brouwer

31-10-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Gebruiksgemak
  • Installatiegemak
  • Service
  • Review

Wat bij de beoordeling niet staat is het vernieuwen van de stand. Dit blijft soms vele uren achter. Ook het steeds opnieuw inloggen zorgt voor veel irritatie. Je moet dan steeds weer je energiegegevens bijwerken.